Follow us
  • 2018. aasta disaintrendid

    Kuigi aasta 2018 on kestnud juba pisut üle 2 kuu, pole üldsegi mitte hilja viia end kurssi selle aasta disainitrendidega. Bännerikampaania loomisel soovitame meiegi neist eeskuju võtta, kuna trendide hulka kuuluvad näiteks silmapaistvad värvikombinatsioonid ja julged tekstid. Kirkad värvid ja duotone Tõepoolest on hetkel disainimaailmas......

  • Bänneripimedus – kas kliendid tegelikult ka eiravad reklaame?

    Bänneripimedus ehk Banner blindness – veebilehe külastajaid iseloomustav käitumine, kui lehel viibimise ajal aina enam ignoreeritakse seal olevaid reklaambännereid, neid märgatakse harvem ja neile klikatakse üha vähem. Järjest enam väidetakse, et kasutajad kalduvad ignoreerima kõike klassikalisi bännereid ja reklaame. Samuti neid kodulehe elemente, mis reklaamidele......

Bänneripimedus – kas kliendid tegelikult ka eiravad reklaame?

Bänneripimedus – kas kliendid tegelikult ka eiravad reklaame?

Bänneripimedus ehk Banner blindness – veebilehe külastajaid iseloomustav käitumine, kui lehel viibimise ajal aina enam ignoreeritakse seal olevaid reklaambännereid, neid märgatakse harvem ja neile klikatakse üha vähem.

Järjest enam väidetakse, et kasutajad kalduvad ignoreerima kõike klassikalisi bännereid ja reklaame. Samuti neid kodulehe elemente, mis reklaamidele sarnanevad – olgu selleks siis tavapärane reklaambänneri asukoht või tüüpiline ristküliku kujuline või vilkuv välisilme.

Mõtle siin näiteks kas või Delfi ja Postimehe veebilehtede kujundusele, kus reklaamid on kindlasti lehel nii ülaääres kui ka paremas servas.

 

Sellest artiklist saad sa teada:

  • Kuidas vältida bänneripimedust?
  • Milliseid veebireklaami asukohti eelistada?
  • Mida silmas pidada reklaambänneri kujunduse ja paigutuse juures?
  • Kuidas bänner toetab ettevõtte brändingut?

 

Bännerid on minevik!?

Kas eelneva sissejuhatuse valguses võiks siis järeldada, et reklaambännerite  ajastu on möödas ja keskenduma peaks uutele väljunditele? Näiteks sotsiaalmeedia, sisuturundus, sihitud otsingumootori- ja sotsiaalmeediareklaamid ja muu taoline.

 

Ära pane kõiki mune ühte korvi!

Nagu vanarahvas armastas öelda, „Ära pane kõiki mune ühte korvi“, ei tasu üldjuhul ka kogu turundustegevus ühe reklaamitüübi keskseks jätta.  Aastaid tagasi, kui internetis turundamine suurema hoo sisse sai, oli bännerreklaam tõepoolest üks väheseid / ainsaid väljundeid, millega end laiema publiku silmis tuntavaks teha. Tänapäeval on valik aga tunduvalt laiem.  Seega vaata suuremat pilti. Katseta esialgu rohkemaid kanaleid ja reklaamiliike, testi, varieeri ja kindlasti analüüsi. Vaid viimase põhjal on sul võimalus välja selgitada, mis toimib hästi, mis mitte nii edukalt.

 

Ole originaalne!

Arvatakse, et inimesed eiravad mitte ainult reklaame, vaid ka nendega sarnanevaid veebilehe elemente. Seega ära jää standardsete lahenduste juurde.

  • Katseta erinevate kujunditega. Mis oleks kui teeks tavapärase ristküliku / ruudu asemel hoopis ringi või kolmnurkse kujundusega bänneri?
    Kui seda ei võimalda keskkond, saab visuaalselt sarnase mulje jätta läbi kujunduse. Mõelda tuleb loovalt!
  • Erine massist. Kui keskkond, kus reklaambännerit kasutada plaanid, on pungil erinevatest liikuvatest ja plingivatest reklaamidest, tasuks valida staatiline bänner.  Kui üldmulje on aga veebilehel pigem rahulik, oleks mõttekas valida animeeritud bänner. Kui Sa pole kindel, mis liiki bännerit peaks kasutama, võtke meiega julgelt ühendust.

 

 

  • Välimus on oluline. Kui teha reklaami, tuleks seda teha hästi. Oleme saanud tagasisidet enda klientidelt, et pärast seda, kui hakkasime neile bännereid disainima, suurenes bännerite klikkide arv märgatavalt. Lisaks võiks hoiduda stock fotode üleliigsest kasutamisest. Kui endal pildimaterjal puudub, siis on võimalik disaineril lasta teha personaalsed illustratsioonid või muuta pildipanga fotot niivõrd, et see sobiks Sinu ettevõtte imagoga.
  • Bänneri paigutus. Isegi see, kui reklaamiga mitte seotud sisu osa asub reklaamile lähedal (lausa ühes ekraanivaates) või selle kõrval, mõjutab inimeste käitumist. Muidugi selles suunas, et nad alateadlikult eiravad seal olevat infot. Seega kui võimalik, väldi tavapäraseid reklaami asukohti (ülaäär, parem serv jne) ja testi hoopis alternatiivseid pindu.

Asukoha puhul on uuringutega leitud, et kui turunduslik sõnum asus klassikalises reklaami asukohas, ei pidanud sellel olema isegi reklaamile tuntavaid elemente, neid eirati ikkagi. Näiteks Googli otsimootori puhul otsingutulemused. Esimeste seas tulevad välja makstud tulemused. Nende välimus on üsna kaugel tüüpilisest reklaamist. On ju tegemist tüüpilise otsingutulemusega, mille ette on seatud lihtsalt sõna „Reklaam / Ad“ . Sellest hoolimata leiti silmaliigutusi jälgivate seadmetega, et inimesed nö. hüppasid neist enamjaolt üle.


Muide, testidega on leitud ka seda, et Facebookis paremal ääres asuvale reklaamile klikitakse vähem, selle CTR (Click-Through Rate – inimeste arv, kes lingile klikkisid) on väiksem. Samas, CR (Conversion Rate – number, mis iseloomustab seda, et kui mitu % reklaamile klikkijatest tegid soovitud tulemuse (ostsid, broneerisid, liitusid jne) on kõrgem! Põhjus selles, et seal asuvad reklaamid jäävad tavapärasest uudisvoost kõrvale. Neile ei klikita üldiselt juhuslikult. Neile vajutades on inimene fikseerinud endale, et tegemist on reklaamiga ja ta teeb teadliku valiku uurimaks selle turundussõnumi taga olevat lisainfot.

 

Bännerreklaam kui bränding

Bänner = müük. Tihti soovitakse loota, et paisates internetti bännerreklaam, järgneb sellele õige pea ka müük. Kui seda aga ei toimu, tehakse järeldusi, et bänner oli kehvalt disainitud või, et see reklaami väljund ei toimi üldse.

Päris nii must-valgelt seda aga vaadata ei saa. Sageli toimib bänner hoopis brändinguna. Inimesed tunnevad mugavalt ostes neilt brändidelt, millega on nad varasemalt kokku puutunud või mida näinud / kuulnud. Veebireklaamiga on selle tuntuse saavutamine aga üpris lihtne. Saad ju üsna mõistliku eelarve eest näidata oma reklaami tuhandetele inimestele ja korduvalt. Lisades sellele juurde ka hästi sihitud reklaami tarbijaskonna, jõuab see just õigete silmapaarideni, kes võiksid (õige pea) sinu toodet / teenust vajada.

Olgu selle tõestuseks näiteks, kus leiti, et ligi 30% inimestest, kes nägid bännerreklaami, külastasid järgneva 3 kuu jooksul bänneril reklaamitud veebilehti.

 

Kokkuvõtteks

Tänapäeval ei saa eitada, et nähtus nimega bänneripimedus eksisteerib. Mõtle siin kas või iseenda tavapärasele käitumisele internetis uudislugusid lugedes. Kas siia lehele liikudes märkasid / teadvustasid mõne reklaami olemasolu?

Küll aga ei tasu seda karta ja reklaambännereid oma turundusplaanist kõrvale heita. Hästi sihitult, nutikama kujunduse ja hoolikamalt valitud värvide ning paigutusega suudad ka bännerite teel oma sõnumi viia soovitud inimesteni. Võtmesõnaks on siin testimine!

Head testimist!

 

Kommentaarid puuduvad

Kommenteeri