Mis on maandumisleht ja miks pead seda kindlasti kasutama?

Mis on maandumisleht ja miks pead seda kindlasti kasutama?

Selleks, et võtta oma reklaamist, CTA (call-to-action, kutse tegevusele) maksimumi, ära saada külastajaid oma kodulehele iseseisvalt ekslema ja õiget infot otsima. Tänapäeval on inimestel niigi kiire, netis on palju igasugu segajaid ja tähelepanu juhtijaid. Iga liigne liigutus suurendab tõenäosust, et ta eksib teelt (loe: ei jõua lehele, mida sina tahaksid, et ta vaataks). Et kogu veebiliiklust aga paremini enda kontrolli all hoida, loe järgnevat artiklit, mis räägib maandumislehest ja selle olulisusest.

Mis on maandumisleht?

Maandumislehte saab käsitleda mõnevõrra mitmeti. Ühest küljest on see leht, kuhu inimene jõuab üht või teist teed pidi esimesena sinu kodulehel. Olgu selleks siis näiteks esileht või konkreetne alamleht. Teise käsitluse kohaselt on aga õige maandumisleht kodulehest eraldi seisev lehekülg, mis tehakse konkreetset kampaaniat silmas pidades. Viimane on ka sageli kampaanialehe nime all.
Vaatamegi lühidalt nüüd need eri vormid üle.

– Maandumisleht kui kodulehe esilehekülg

Kõige sagedasem lehekülg, kuhu sinu kodulehte külastav inimene esimesena jõuab, on sageli esileht. Ehk siis näiteks www.miniwal.ee. Eelkõige just tänu asjaoludele, et kontaktivormides, e-maili jalutsis, visiitkaartidel, sotsiaalmeedias ja mujal on toodud välja just see veebiadress.

– Maandumisleht kui Google otsingumootori tulemus

Järjekorras teisena tulevad aga need leheküljed, mis ilmuvad Google otsingutulemustes eri päringute vastetena. Näiteks kui sa sisestad Google otsingukasti “animeeritud facebook’i cover”, leiab otsingutulemustes üsna pea ka „Teenused – Miniwal“, mis suunab sind lehele https://miniwal.ee/teenused/ . Ja sealt siis omakorda avaneb info Miniwali poolt pakutavale Facebooki coveri teenusele.

– Maandumisleht kui suunatud lugemine

Kolmas variant maandumisleheks on, kui oled loonud mõne reklaami ja suunad kõik reklaamile klikkijad konkreetsele alamlehele oma kodulehel. Näiteks kui reklaamida, et Miniwalil on terve augustikuu sooduspakkumine, kus kõik teenused on -20%, oleks suunatav lehekülg https://miniwal.ee/hinnad/. Selle asemel, et saata kasutajad esilehele ja sealt loota, et reklaamile klikkija ise valib menüüst alamlehe „Hinnad“, on kohe vastava lehekülje link sisestatud reklaami klikkijale maandumislehena.

– Maandumisleht / kampaanialeht kui eraldiseisev lehekülg

Veel üheks maandumislehe variandiks on eraldi kampaania jaoks loodud lehekülg. Siit ka samamoodi käibel olev nimetus “kampaanialeht”. Seda siis kas päris välise teenusepakkuja abil või luues oma kodulehel eraldiseisev leht. Kogu lehe idee on, et kasutaja keskenduks üksnes kindlale tegevusele: pakutava ostule/registreerimisele/alla laadimisele. Ehk siis sellele tegevusele, mida sina reklaamisid ja mida sa tahad, et ta veebilehel teeks.

Klassikaliseks näiteks võiks olla siinkohal kinnisvarafirmad, kes loovad uusarenduste jaoks huvi registreerimiseks maandumislehed. Nt praegu Kristiine Torni korterid:

Mida pidada silmas kampaanialehe / maandumislehe tegemisel?

Näide 1

Kampaanialeht reklaamimaks avatud uste päeva.


Maandumisleht ise keskendubki siis just antud teemale. Siin on öeldud, kus maja asub ja mis ajal kliendipäev toimub. Kui kasutajale pakub huvi, on tal ees domineerival kohal aktiivne nupp „Contact“ , millele vajutades saab sisestada oma kontaktandmed. Pilt ise annab ka päris hea ettekujutuse, mis stiilis korteri või majaga tegemist on.

Seega ei mingeid muid segavaid faktoreid ja tähelepanu eemale juhtijaid. Üks lihtne üleskutse, üks tegevus.

Näide 2

Aga võtame nüüd hoopis teise suuna – liiga palju teksti ja vilesid ning vilinaid. Eesmärk taas üks – saada sind registreerima. Sulle avaneb aga selline pilt:

Kuidas tundub? Kas võtab kergelt silme eest kirjuks? Jah, lähemalt uurides saad aru, kus tuleb vajalikud lüngad täita. Omaette küsimus seegi, et kas infot esimesel kampaanialehel kohe nii paljugi vaja on küsida. Aga lisaks on seal veel meeletult palju lugemist, mis võib ühel hetkel tekitada tunde, et sooviks siit lehelt jalga lasta (ja äkki hiljem uuesti tulla, kui rohkem aega lugemiseks on).

Miks kasutada maandumislehte?

Nende kahe näite varal ongi ehk kõige lihtsamini mõistetav, kui oluline võib olla maandumislehe / kampaanialehe roll sinu turundustegevuses. Milline see kõige õigem lahendus on, saab selgeks alles peale mõningasi testimisi – katseta eri värvi üleskutsete, erinevate väärtuspakkumiste, teksti hulga ja muu sellisega. Kindlasti tasuks teha A/B testimist. Kui oled välja selgitanud, milline neist enim tulemusi toob, võid loota ka tunduvalt paremate tulemuste peale oma ettevõtte tulu poolel. Seega tasub maandumislehe tegemisse panustada kindlasti nii aega kui raha.

Kokkuvõtteks

Loodetavasti said selle lühikese ülevaate abil selgemaks, mis on maandumisleht ja kuidas seda oma äritegevuses ära kasutada. Kui sul endal selle tegemiseks / katsetamiseks aega ja kogemusi napib, pöördu julgelt teenusepakkujate poole, kes tegelevad sellega igapäevaselt. Neil on lisaks oskustele ka mitmeid juba läbi proovitud kogemusi varuks, mis tihtipeale lühendavad ka selle „õige“ leidmise aega.

Kommentaarid puuduvad

Kommenteeri